Naš trener, Kristian Šoštar, napisao je osvrt na odluku HNS-a o prekidu natjecanja kadeta i juniora, a nju prenosimo u cijelosti.

Početkom mjeseca, HNS je donio odluku o prekidu natjecanja u svim ligama izuzev 1.HNL te I.HMNL i 1.HNLŽ za koje će se naknadno donijeti odluka. Tako su, što se nas tiče, prekinute i lige mladeži (kadeta i juniora) te II.HMNL. Zadnjih dana je potvrđeno kako će se I.HMNL nastaviti te se samo traži kada i po kojem modelu. Dok se velike borbe vode o tome kakav će format biti primijenjen i dok se svaki klub bori za njemu najbolji scenarij, o ligama mladeži nije napisano ni slova.

Zaključak iz toga bi se dao izvući da vodstvo, a možda i klubove, nije previše briga za mlade te da ponovno gradimo kuću od krova. Naime, stalno se kunemo u “našu dječicu”, a sada na odluke o prekidu njihovog natjecanja nitko ni da trepne. Ne treba biti dugo u ovom sportu da bi se uvidjelo kako stanje što se tiče mladeži nije dobro u hrvatskom futsalu. Treba s druge strane reći  i kako ide nabolje, a s obzirom na nedavno oformljenu radnu skupinu i ideje koje ta skupina ima, stanje će zasigurno biti još bolje.

Prekid pred državnu završnicu

Gdje je problematika? Naime, natjecanje po regijama je gotovo dovedeno do samog kraja u sve četiri regije. Zapad 1 i Zapad 2 su svoja natjecanja u regiji potpuno završili te imaju prvake.

Na jugu je u kategoriji kadeta ostalo za polufinalne utakmice s uzvratom – dakle 4 utakmice te finale i eventualno utakmicu za treće mjesto (nisam upoznat imaju li utakmicu za treće mjesto) – dakle još 1 ili 2 utakmice.
Što se tiče juniora u regiji Jug, preostalo im je za odigrati uzvratne utakmice polufinala – 2 utakmice te finale i eventualno utakmicu za treće mjesto što su dodatne 1 ili 2 utakmice.

Na istoku su kadetima preostale tek 2 utakmice. Jedno polufinale je odigrano te je ostalo za odigrati drugo na jednu utakmicu. Finale se također igra na jednu utakmicu. U kategoriji juniora, ostale su za odigrati još 3 utakmice. Dva polufinalna susreta te jedan finalni. Utakmica za treće mjesto se ne igra.

JUG KADETI
5 ili 6 utakmica – moguće odigrati u 7 dana ritmom vikend – srijeda. *

JUG JUNIORI
3 ili 4 utakmice – moguće odigrati u 4 dana ritmom vikend – srijeda.*

ISTOK KADETI
2 utakmice – moguće odigrati u 4 dana ritmom vikend – srijeda.*

ISTOK JUNIORI
3 utakmice – moguće odigrati u 4 dana ritmom vikend – srijeda.*

* stavljeni su najkraći mogući rokovi za odigravanje.

Za što treniramo cijelu godinu?

Niti jedan trening nije beskoristan i sigurno neće štetiti niti jednom igraču što je trenirao 6, 8 ili koliko već mjeseci u ovoj sezoni. Međutim, budimo realni, igrači treniraju radi utakmica, igre i konkretno u našem sportu, radi državne smotre. Igrači koji su trenirali čitavo vrijeme, borili se na terenu i trudili, svakako se s razlogom pitaju za što smo trenirali ove sezone?

Ukoliko se može igrati I.HMNL, zašto se ne može odigrati preostali dio kadetskog i juniorskog natjecanja? Ili se može sve ili se ne može ništa. Nikad nije dobro reći vi možete, a vi drugi ne možete. U prijevodu to znači vi ste bitni, a vi drugi niste bitni.

Dakle, ako situacija s trenutnom bolesti dozvoljava igranje I.HMNL onda zasigurno dozvoljava i igranje natjecanja mladeži. Iz kojeg razloga se žurilo s odlukom dok se za prvu ligu moglo čekati, jednostavno nije jasno. Teoretski, ako nam trebaju 2 vikenda da privedemo kraju natjecanja po regijama te još 2 vikenda za državne završnice, natjecanje je moglo početi 06.lipnja i završiti 28.lipnja. S obzirom da su inače klubovi trenirali do sredine lipnja u dvoranama, sumnjam kako bi “visoke temperature” mogle biti dobar izgovor za neodigravanje u tim terminima.

Dakako, ovo je samo prijedlog napisan kratkim gledanjem u kalendar. Ne mora, niti će biti tako. Jedino što boli je to što se nitko nije potrudio niti pogledati u kalendar pa onda donijeti odluku o prekidu natjecanja jer se ne stigne odigrati. Kadeti i juniori u futsalu su strpani u isti koš sa svim mladežima pod HNS-om koji su u tko zna kakvim fazama svojih prvenstava.

Na kraju, teško je gledati tužnu djecu ostavljenu bez prilike za igranje na najvišoj razini. Biti će još teže ukoliko se nastavi I.HMNL te se situacije u državi nastavi normalizirati, znajući onda da se itekako moglo organizirati i dvije završnice za djecu koja bi u normalnom sustavu trebala biti budućnost lige i reprezentacije.

Kristian Šoštar,
Trener u MNK Aurelia Futsal